pátek 6. února 2009

5. únor


Opět nemá cenu popisovat den, protože ve zkratce vypadal nějak takhle: vstal jsem v půl jedenáctý, něco sem si dělal v pokoji (hrál na kytaru, žongloval), pak jsem si ukuchtil špagetinos a po jídle mě přepadnul zase spánek, ze kterého jsem se dostal až v půl šestý.
V půl sedmý mě čekala manifestace na Staroměstském náměstí, ohledně návrhu budovy Národní knihovny od Jana Kaplického. Než jsem se úplně probral (a mám za to, že se tak nestalo), bylo už šest hodin a já vyrazil. V metru jsem seděl na zadku, jakoby bylo ráno a já spěchal do práce. Ani jsem neměl chuť si otevřít Kovbojky, na Národní třídě jsem vystoupil, protože jsem nechtěl riskovat střet s revizory na Můstku, a prošel se kolem Perštýnského biografu do Karlovy ulice, odkud jsem se již lehce dostal na Staroměstské náměstí.
Vystoupila řada známých osobností, aby vyslovila svůj názor zhruba tisícovce (možná i víc) přihlížejících lidí. Tři ministři, jeden další politik, Geislerová, Prachař, mladej Brzobohatej atd. Nejvíc mě pobavil sochař Rohna (snad to píšu správně) a nejprogresivnější řeč dle mého vedl předseda všech vědců z ČR, který údajně mluvil za 30.000 vědců. A na konci zazpívali Tatabojs jednu písničku,která se skládala jenom z hlásek. (Nutno dodat, že akce to měla být údajně větší, jenže magistrát na poslední chvíli z neznámých důvodů odmítl dovolit, postavit na Staroměstském náměstí podium z profesionální osvětlovací a zvukovou technikou, takže z koncertů sešlo a vystupovalo se jen na bývalém popravišti, pod sochou Jana Husa).
Jediná věc, co mě na celém večeru trochu zarazila byla, že zatímco Michael Horáček se ve svém předem pečlivě napsaném proslovu, vyjadřoval o důležitosti knihy, v rámci Národního obrození a její důležitosti pro Český jazyk, Geislerová a stejně tak dvojice Prachař - Brzobohatý, zpívali sice pěkné (u Geislerky byla pěkná ta odvaha) písně, ale v angličtině.
Když to skončilo, ještě jsem podepsal petici, na kterou jsem čekal asi dvacet minut a pak se s promrzlýma nohama vydal zpět na Národní třídu. Cestou se mě jeden mladý pár ptal anglicky, jak se dostane do Roxy. Kdyby to bylo rovně a jednou do prava, snad to ještě dokážu popsat, ale oni to měli docela daleko, tak jsem s trochou štěstí nasměroval k orloji a tam, ať se zeptají, kudy do Dlouhý 22 (ROXY).
A nohy mi mrzli už docela dost, tak jsem skočil do Ponrepa, který bylo asi jen sto metrů od místa, kde jsem radil, a vlítnul přímo do prostřed ukrajinského filmu (bez titulků), který tam uvěděl moje bývalá učitelka angličtiny z pomaturitního studia (večer se mi zkrátka honili hlavou jen myšlenky na angličtinu). S ní a s jejími přáteli jsem pak ještě skočil do jedný hospody, kde jsem si dal za poslední peníz jednu coca-colu a připadal si, jak ve filmu Vikingové, když tam ten Banderas sedí u ohně každý večer a díky poslechu a pozorování Vikingů, se naučí jejich jazyk. Já sem to měl zlehčený o to, že se jednalo o slovanský jazyk, což Banderas musel mít opravdu těžký, když si představíme, že on - arab - luštil starogermánštinu (nakonec zase mluvili v angličtině, ale hold je to jen film)
Pak jsem se vydal domů, kde jsem dlouho nemohl usnout, ale nakonec se to podařilo a po spoustě hodin, jsem se probudil do pátku - 6. února

3 komentáře:

Plotice řekl(a)...

O manifestaci jsem přemýšlela, ale stejně je to dle mě zbytečné. Návrh je definitivně smeten se stolu a naděje snad ani není. Navíc, Kaplický nedodělal všechny návrhy, takže šance na úspěšné vyprojektování je o to menší. A konečně, fakt, že by na stavbu nemohl dohlédnout osobně, by mohl být dost tristní ve výsledku. Troufám si tvrdit, že by se z chobotnice stal pouhý sliz. možná by ztratila eleganci a šmrnc. Ale bylo by fajn, kdyby to vyšlo,

;)

Bílý Tulipán řekl(a)...

ale tak snad neumřeli všichni členové Future Systems, takže v tomhle nebude takovej problém.
Navíc návrh je smeten politicky, což ještě neznamená, že je smeten definitivně... koneckonců se může vždycky najít soukromý investor (plus ta sbírka, co se pořádá) a ač je hanba, že stát na to nedá ani korunu, prachy od státu nejsou nejdůležitější

Štěpánka Ištvánková řekl(a)...

no...já vzdávám hold Kaplickému ale s tou knihovnou stejně nesouhlasím a tak si trochu říkám jestli to že se to znovu otevřelo a vehemntě se za to bojuje není i tak trochu podpořeno jeho smrtí...