čtvrtek 19. června 2008

Na konci dne...

...si připadám, jak ten největší hlupák pod sluncem. Připadám si, že koukám někam a vidím tam něco a přitom tam kam koukám, vůbec nic není.
A je to prej normální, že je člověk vyždímanej a při tom v něm explodují emoce, je to všechno vyzkoušený...
A já si myslím, že tomu tak není.
Spalující oheň bezvýsledné vášně, který mi zapaluje hrdlo. Mám vychlo. Cejtím se bejt ztracenej v pavučině lží, kterou jsem si kolem sebe vystavěl a to na čem mi záležím, mi začíná unikat ze sítě.
Je to kluzká ryba, která se prosmíkne vším, co na ní připravím. A já tu rybu mám rád, tajně ji zbožňuji a přitom se jí to bojim říct.
Ticho.
Někde usedne pták a ptá se: "Kolik si toho, pro chycení ryby udělal?"
"Málo ptáčku, je to jen ryba."
"A já jsem jen pták a viděl jsem celej svět."
"Chtěl bych mít tvoje oči, chtěl bych tě chytit a chovat na rameni."
"To bys mi ukradl mou svobodu, ale povedlo by se ti to. Nejsem kluzký, jako ta rybka."
"Já po ní tak toužím, milý ptáčku."
"Já to vím a já toužím sedět na tvém rameni a ukázat ti celý svět. Celej svůj život sedět na tvém rameni..."
"A vidíš, mě by to stačilo jen na hodinku, ale tu rybu, tu chci mít na celej život."

Kluzká a slizká pokožka ryby mi v tom brání a je to ta zlatá ryba, která splní každé lidské přání?
"Pusť mě a splním ti tři přání."
"První přání, milá rybko, je, že bych chtěl mít hrad."
"Máš hrad, támhle stojí."
"Druhé přáníy milá rybko, je, že bych chtěl mít v tom hradě velkou postel a u postele třebas kolíbku."
"Nyní je v hradě velká postel a vedle ní nádherná vyřezávaná kolíbka."
"A třetí přání, milá rybko, je, jelikož tě miluji. Chci aby ses proměnila v ženu a přestala bejt rybou."

Proklouzla mou pavučinou a sedla si mi do klína. Pak mě něžně objala a já jí políbil na ještě vlhké rty. Zatočil se svět a my ho viděli v celé jeho kráse, viděli jsme ho líp, než by nám ukázal pták, který nám teď zpíval sedíc na kolíbce. Spatřili jsme ho barevnej i s odstíny šedi, ale ta šeď se nás vůbec netýkala.

Na konci dne si povídám, že jsem hlupák. Ale ráno... ráno jsem ten nejchytřejší člověk na planetě. Cestou slunce ztrácím svoji chytrost a na konci dne jsem zas a zase hlupákem.

Žádné komentáře: