úterý 29. července 2008

Povzdechnutí

Dneska strašně málo lidí křičí do vzduchu ta slova: "Make love! Not War!"
a mě se nad tím chce plakat, dnešní mládež - mluvím o americe, kolébce hippie - se nezajímá o svět, co se s ním děje, že jejich země je ve válce. Že jim odvedou kamaráda do Iráku, to podle mě neřeší. Spíš se po zfetují někde v koutě extází a pak tancují na diskotéce.
Jenže ani ten prožitek nemají. Neváží si života. Nemilují ho, jako ho milovali jejich rodiče. Nevědí, jaký ty drogy můžou mít krásnej cíl. Jejich cílem je bohužel jen útěk od rodiny. Zdegenerovanost dnešní generace, málokoho zajímá květinová revoluce.
Když dneska šukají, tak opilý na párty, když slaví šestnáctiny. Jsou to orgie ve stylu starověkého Říma. A jako i Řím, i oni jednoho dne padnou...
Tenkrát, lhal bych, kdybych si to pamatoval, i moje představa je zidealizovaná, tenkrát se hlásalo: Sex, drogy a rock´n´roll. A všechny tři věci se žily na plno. Kde jsou ty barevné demonstrace před Bílým domem? Kde je ta mládež, co žila nezávazný život, ale brala ohledy na svoje druhy?
Něco se vytratilo. A nebo to nikdy nebylo.

A to mě napadá, když se dívám na další článek proti Olympiádě v Číně. Já sám jsem prto tu Olympiádu, bude to krásný svátek sportu. Teda trochu pošpiněný vším tím, co kolem něj propuklo, ale přesto krásný.
Čína má svůj režim a netvrdím, že je dobrý, ale díky němu ta země funguje a prosperuje. A navíc my tady ve světě neberem ohledy an jejich tradice a na kulturu. My nepochopíme, jak ti lidi přemýšlejí a nemůžeme po nich chtít změnu. Tu změnu by si měli udělat sami. A to, že skupinka páprdů z nějaké organizace na ochranu lidských práv jim do toho bude kecat, jim asi moc nepomůže. A podle mě nechtějí změnu ani samotní obyvatelé. Teda většina... Jen si představte, že ze dne na den by je demokratizovali. No to by se celá země zhroutila. Hladomory by se prohloubily a porušování lidských práv vyostřilo.
A je nesmysl brát olymipádu, jako Čínskou politickou propagaci. Ona to propagace jistě je, ale to co propagují, můžou propagovat, tak akorát sami sobě. A to, že mají nejdražší olympiádu, co kdy byla - četl jsem, že snad za dvě stě miliard - znamená jen to, že na to mají.
A Tibet? Ano svoboda Tibetu patří, ale Čína ho se svojí Čin-gi-schánovskou mentalitou bere tak, že je to její právoplatná kolonie. Kolik let evropské země kolonizovali odlehlé kouty světa? A to ani nebyli jejich sousedé, jako je Tibet Číně.
Myslím, že můžeme být jenom rádi, že se tahle země neprojevuje expanzivně.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Svatá pravda...lidi jsou moc zahleděni do sebe a majou klapky na ogách jak ti oři,co je vozí celé dny po PRaze na kachlovité zemi a žádná volnost..

Štěpánka Ištvánková řekl(a)...

já dycky říkám..už ani to hulení není co bývalo...no a jinak já pro olympiádu v číně nejsem...kvůli tomu jak se tma porušujou lidská práva a tato událost by měla být symbolem míru a spravedlnosti...ale stejně tak bych byla proti olympiádě v americe...ze stejných důvodů...někdy mi přijde bush jako novodbý fašista