pátek 11. července 2008

Elfen Lied



Tak jsem dva dny koukal na třináctidílný japonský animovaný seriál Elfen Lied. No anime seriály jsou moje slabost, protože je v nich daleko jiná poetika než ve všech těch animáčích co nám cpali od útlého dětství. Mám rád ten styl malování, velký oči, barevný vlasy hozený do roztodivných kreací. Je to všechno fajn, poznáte když se někdo směje, protože u některých seriálů je to přehnané, poznáte když někdo pláče - to je přehnané u všech seriálů, ale prostě poznáte, jak se která postava jak cítí, což je velké plus.
V japonsku jsou několika tisíci dílové telenovely, které jsou animované, jsou tam horory, ze kterých vás zamrazí a v neposlední řadě ty tuny animovaného erotického materiálu, pod kterým si většina lidí Japonsko bohužel představuje. Ale jsou to prasata.
Elfen lied se do mě nezaryl nádhernou poetikou, ale hloubkou schovanou za nejkrvavějšíma scénama, které hraničili leckdy s lacinou obsesí, lehkou erotikou a tak. Za tím vším je hloubka příběhu, která se možná těžko hledá, ale když je to to, co hledáte, tak to nemůžete nenajít a hloubky příběhu já si cením vždycky nejvíce.
A pak ta animace je dokonalá. Málokdo se mi stalo, že jsem od animovaného filmu odvrátil zrak. Takže vřele doporučuji a kdo by to chtěl vypálit, může se mi klidně ozvat.
Věřím, že pěkně dlouho neuvidím podobnej seriál.

Žádné komentáře: