neděle 15. června 2008

Charles Bukowski - Železnej Mike

"A někdy jsme si říkali, že tato báseň je o nás, že jsme tvrďáci a pak jsme se rozklepali, když jsme se poprvé zamilovali a pak protrpěli tu hořkou bolest zklámání."


Bavíme se o tom filmu:
Cagney jí strkal do pusy obrovskej
Grapefruit
Rychleji, než ho mohla
Spolknout a
Ona se pak do něj
Zamilovala.

„to ale vždycky
nevychází,“ řekl jsem Železnýmu
Mikovi.

Ušklíbl se a řekl:
„asi ne.“

pak se sklonil a
poklepal si na opasek.
houpalo se tam 32
ženských skalpů.

„já a ten můj obrovskej židovskej
klacek,“ řekl.

pak zvedl ruce,
aby ukázal jeho
velikost.

„no jo, no,“
řekl jsem.

„přijdou,“ řekl,
„já je omrdám, ony
okounějí a já jim povídám:
je načase vypadnout.“

„ty máš ale odvahu,
Miku.“


„to jedný se nechtělo vypadnout,
tak jsem vstal a jednu
jí vrazil… pak
odešla.“

„já nemám tvoje nervy,
Miku, ony se kolem mě motají tak,
že umývají nádobí, drhnou
zasranej záchod,
vyhazují starý
dostihový sázenky…“

„mě nedostanou,“
řekl,
„já jsem neporazitelnej,“

podívej, Miku, žádný muž není neporazitelný,
jednoho dne
se zblázníš do
očí jakoby namalovaných dětskou
pastelkou. nebudeš schopen
vypít ani sklenici
vody nebo přejít přes
pokoj. budeš obklopen stěnami,
jimiž pronikají zvuky ulice,
ale ty budeš slyšet samopaly
a střelbu z minometů.
tehdy to budeš chtít
a nebudeš toho moci
dosáhnout.

tvrdost
nakonec nikdy nemá nic společného
s láskou.

7 komentářů:

Štěpánka Ištvánková řekl(a)...

a ani to že si spal s půlkou města tě nezachrání od jedný lásky kterou nakonec stejně zabiješ protože nezvládneš její sílu....někdo, kdo se nedokáže vyrovnat sám se sebou a hledá útěchu v sexu pak nedokáže jen tak z ničeho nic začít milovat a i když mu na tom člověku záleží víc než na těch všech ostatních postelových..nedokáže to..a to ho jednou zničí

Bílý Tulipán řekl(a)...

Je to přesně tak ... zbejvá jen cesta vyjet do jinýho města

Anonymní řekl(a)...

Myslim, že Ty dokážeš milovat jednonočně. zatim Tě prakticky neznám, ale v myšlenkách si sednem. Nemusíš hledat cestu z města, milovat se člověk neučí, prostě to jednou umíš.
kryndy

Bílý Tulipán řekl(a)...

no to dovol:) vždycky jde o úhel pohledu, i já vím co je to láska, ty oči s tou dětskou pastelkou a tak... jenže s tím nic nenadělám

Anonymní řekl(a)...

nikdy s tim nejde nic nadělat...prostě se stane a pak je teprve konec

Anonymní řekl(a)...

Další pro mě hrdelní báseň - milionkrát jsem řekl: "Kigney ji do pusy strkal ohromný grapefriut rychleji než ho mohla spolknout"
A stál při tom Majk nebo ty, Ondro...
Stejně ve mě vždycky zůstanou TY oči namalované dětskou pastelkou

Bílý Tulipán řekl(a)...

a já tě láďo zbožňuji:) pojedem zase na ten pitomej lyžák a uděláme bordel, přečteme si spoustu básní, taky pár pokusů vytvoříme, strašně se zhulíme a na chvilku se staneme Bohy