neděle 28. září 2008

Zemřel Butch...


Tak už to někdy prostě mám... zemře někdo a já na to musím reagovat. U Paula si nejsem přesně jistej jak. Přece jen nehrál Butche, ale spoustu jinejch jistě zajímavějších filmovejch rolí. Deset nominací na oskara o tom jasně vypovídá. Ale já stejně nikdy nezapomenu zloděje elegána, který vybíral vlaky, banky a nakonec slavně zahynul, když se společně se Sundance vrhnul proti namířeným puškám mexické armády.
Byla to jedna z nejslavnějších a nejdojímavějších westernových scén, co kdy byly natočeny a jistě i nejbrutálnějších, kdyby režisér elegantně nehodil střih a tím by to celé neskončilo...
Stejně statečně se vrhnul smrti řelem Paul Newman, když vzdal předem prohraný boj s rakovinou plic a rozhodl se dobrovolně zemřít obklopen svými nejbližšími... Rozhodl se neutéct a i když mu to mnozí nejspíš vyčítali, pro něj to byla nejsprávnější volba.

"Butchi, kdyby si někdy potřeboval parťáka, který umí střílet - tak jsem tu pro tebe. Ty si mozek a já síla. Budem vedle sebe stát, i kdyby nás měli linčovat. Potíme společně krev, společně riskujeme své životy. Já ti po boku budu stát, když smrt si na nás začne brousit kosu."

- Sundance Kid

Žádné komentáře: